Soi kunniaksi Luojan! - Olli Kinnusen urkukonsertti

pe 26.4. klo 19.00
Kuva: Antti Kinnunen

Kokkokankaan seurakuntakeskus

Urkuimprovisointia, urkumusiikkia ja yhteisvirsiä Kokkokankaan virtuaaliuruilla.

Huhtikuun lopulla Kempeleen Kokkokankaan seurakuntakeskuksessa on tarjolla musiikkielämys, jossa tutut virsisävelmät saavat uuden muodon urkuri Olli Kinnusen käsissä. Kinnunen saapuu Kempeleeseen konsertoimaan Kajaanista, jossa hän toimii urkurin virassa.

Olli Kinnunen on erikoistunut urkujensoitossaan erityisesti improvisointiin ja se kuuluu myös konsertin ohjelmassa. Illan aikana kuullaankin muun muassa Kinnusen suosituksi tulleita teoksia, kuten tunnelmia virrestä Kaitse Jeesus paimen hyvä sekä koraalifantasia Autuas, ken elämänsä ja kuullaanpa myös virsi-improvisaatio, jonka teeman urkuri saa vasta konsertin aikana. Illan aikana kuullaan myös Hollantilaisen urkuri-säveltäjä John Propitiuksen Fantasia, joka pohjautuu virsikirjamme virteen Enkö Herraa, Jumalaani riemumielin kiittäisi. Koska konsertti sijoittuu pääsiäisen jälkeiseen aikaan, kuullaan siellä myös mahtipontinen C-M.Widorin sovitus J.S.Bachin Matteuspassion loppukuorosta.

Konsertissa yleisö pääsee myös ääneen yhteisvirsien myötä ja sinne voi tulla vapaasti koko perheellä. Konserttia odotellessa Kinnusen musisointiin voi tutustua hänen YouTube-kanavallaan https://www.youtube.com/@mixturmusic9177 tai nettisivuilla organo.fi

Urkukonsertti - Soi kunniaksi Luojan!

Urkuimprovisointia, urkumusiikkia ja yhteisvirsiä

Kokkokankaan seurakuntakeskuksessa pe 26.4.2024 klo 19