Rippikoulun käyminen kotiseurakunnan ulkopuolella

Mikäli tahdot käydä rippikoulun muualla kuin Kempeleen seurakunnan järjestämässä rippikoulussa, mutta asut Kempeleessä, muista ilmoittautua rippikoululaiseksi Kempeleen seurakuntaan tästä linkistä:

Ilmoittautuminen kotiseurakunnan ulkopuolella rippikoulun käyville nuorille.Linkki avautuu uudessa välilehdessä (Ilmoittautuminen aukeaa 14.09.2023.)

Rippikoulu on mahdollista käydä oman kotiseurakunnan ulkopuolella esimerkiksi jonkin järjestön tai toisen seurakunnan järjestämänä. Kuitenkin myös tässä tilanteessa Kempeleessä asuvan nuoren tulee ilmoittautua rippikoululaiseksi Kempeleen seurakuntaan. Syynä tähän on rippikouluun oleellisena osana kuuluva kotiseurakuntaan tutustumisen jakso, jonka jokainen rippikoululainen suorittaa kotiseurakunnassaan (=kempeleläisille Kempeleen seurakunta) ennen rippikoulun intensiivijaksoa. Käydessään muun kuin Kempeleen seurakunnan järjestämän rippikoulun, nuori osallistuu kotiseurakunnan rippikoululaisille järjestettäviin ja ohjeistettuihin tilaisuuksiin kuten muutkin Kempeleessä rippikoulun käyvät nuoret.

Kotiseurakunnan ulkopuolella rippikoulua käyvien aloitusilta on 22.11.23 klo 18.30 Pyhän Kolminaisuuden kirkossa. Lisäksi kotiseurakunnan ulkopuolella rippikoulun käyvät osallistuvat tarkemmin ohjeistettavaan jumalanpalvelukseen, nuorten hartauteen sekä rippikouluikäluokan yhteisiin tilaisuuksiin:

• Kauneimmat joululaulut sunnuntaina 10.12.23 Pyhän Kolminaisuuden kirkossa.
  • Kanttorien johtama tutustuminen kirkkomusiikkiin keskiviikkona 24.1.24 Pyhän Kolminaisuuden kirkossa.
  • Palvelun päivä lauantaina 3.2.24. Palvelun päivässä opimme diakoniasta ja lähetystyöstä.
  • Kokkokospel perjantaina 15.3.24. Kokkokospelissa vietämme messun koko rippikoulu-ikäluokan voimin ja osallistumme konserttiin. Artisti tarkentuu lähempänä.

Lisätietoa rippikoulun käymisestä oman kotiseurakunnan ulkopuolella saat rippikoulutyöstä vastaavalta nuorisotyönohjaajalta Pia Rättyältä (pia.rattya@evl.fi).