Lapset rivissä katsomassa vanhaa kirkkoa

Kotikirkkoviikko (viikolla 42)

Seurakunta järjestää Kotikirkkoviikon vuosittain viikolla 42. Kotikirkkoviikko on kulttuuri- ja perinnekasvatusta. Sinne kutsutaan kaikki esioppijat, 3. ja 6. luokkalaiset tutustumaan Kempeleen kirkonmäelle kirkkoihin ja hautausmaa-alueeseen. Kierros sisältää mielenkiintoista tietoa sekä toiminnallisia osuuksia. Tutuksi tulee  330 vuotta vanha aarteemme Vanha kirkko, Vanhan kirkon tapuli, hautausmaa-alue ja Pyhän Kolminaisuuden kirkko.

Tutustuminen tehdään toiminnallisin menetelmin, viiden aistin pedagogiikkaa käyttäen: kuunnellen, katsellen, haistellen, maistellen ja tunnustellen. Tunnin aikana mitataan, etsitään, kokeillaan. Jokaiselle ikäkaudelle on oma suunnitelmansa: eskarilaiset laskevat, mittaavat ja vertaavat, 3. luokkalaiset tutustuvat ja tunnustelevat ja mahdollisesti kiipeävät, 6. luokkalaiset perehtyvät symboliikkaan sekä hautaamiseen liittyviin asioihin.

Kotikirkkovierailu on tunnustukseton eli siihen voivat osallistua kaikki lapset!

Ohjeita Kotikirkkoviikko -vierailuun

* Kuljetuksella tulevat: Olkaa valmiita ajoissa kuljetusta varten! Kuljetusaikataulu on tiivis ja myöhästyminen vaikuttaa koko päivän aikatauluun!

* Kävellen kirkonmäelle tulijat: Kierros lähtee Pyhän Kolminaisuuden kirkon pääoven luota. Odottakaa siinä opasta!

* Kaikki ryhmät ovat kierroksen aikana osan ajasta ulkona. On tärkeää huolehtia, että osallistujilla on säänmukainen ulkovaatetus.

* Vierailulla ei tarvita kännykkää.