Lähetystyö on kirkon perustehtävä. Tätä tehtävää Kempeleen seurakunta toteuttaa yhdessä kirkon lähetysjärjestöjen kanssa.

Vain yksi kolmannes maailman ihmisistä on kristittyjä. Kirkon lähetystyössä suuntaudutaan erityisesti sinne, missä kristillinen todistus on vähäistä tai sitä ei ole lainkaan.

Seurakunnallamme on kahdet nimikkolähetit ja lisäksi kohdesopimuksia, joissa tehtävää työtä tuetaan niin kirkollisverovaroin kuin eri tapahtumien tuotoilla. Voit tukea lähetystyötä osallistumalla lähetystyön tapahtumiin, joita ovat esimerkiksi arkilounaat, äitienpäivälounas, Kauneimmat joululaulut ja joulumyyjäiset sekä Kahvila Ilonpisara.

Nimikkolähettimme:

Kristiina ja Kai Ojala, Etiopia (Suomen Lähetysseura)

Kristiina on Etiopian maatoimiston päällikkö ja Kai Addis Abeban pappisseminaarin teologian opettaja.

Ojalat ovat toistaiseksi kotimaassa ja odottavat lähtöä Etiopiaan.

Katso tästä Kristiina ja Kai Ojalan esittely.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Johanna ja Shuhei Yamaguchi (Suomen Ev.Lut. Kansanlähetys)

Yamguchit muuttivat syksyllä 2020 1,5 miljoonan asukkaan Kobeen, Japaniin. Shuhei toimii Länsi-Japanin luterilaisen kirkon nuorisotyön tiimissä. Lisäksi perheellä on Kobessa myös kotiseurakunta, jossa he työskentelevät piireissä osan viikosta.
Yamaguchit palasivat Suomeen vuoden 2023 lopussa.

Lue tästä Yamaguchien esittely.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kansanlähetys Japanissa -Facebook-sivuLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Nimikkokohteemme:

SAT 7—Tuomassa rauhaa ja toivoa Lähi-Itään (Suomen Lähetysseura)

150 milj. lasta Lähi-idän alueella elää keskellä konflikteja. SAT 7:n uusi My School –ohjelma tarjoaa pakolaisleirien lapsille mahdollisuuden koulunkäyntiin satelliittikanavan välityksellä.

Satelliittikanavan kautta myös naiset saavat vertaistukea sekä tietoa oikeuksistaan.

Radiolähetystyö Intiassa (Medialähetys Sanansaattajat)

Radio on tärkeä viestintäväline massa, jossa miljoonat ihmiset eivät osaa lukea. Kristillisten radio-ohjelmien kautta tuhannet intialaiset ovat kuulleet rakastavasta Jumalasta ja liittyneet kirkkoihin. Siellä, missä ei ole kirkkoja, on voitu perustaa uusia seurakuntia.

Lukutaitoa naisille Afrikassa (Suomen Pipliaseura)

Lukutaitoa naisille Afrikassa -ohjelma ulottuu 13 Afrikan vähemmistökielelle Etiopiassa, Keniassa, Malawissa, Namibiassa ja Tansaniassa. Ohjelman myötä 20 000 naista oppii lukemaan.

Maailmassa on edelleen yli 750 miljoonaa lukutaidotonta aikuista; heistä 2/3 on naisia. Lukemaan oppiminen omalla kielellä on perustava ihmisoikeus ja elämän suuri käännekohta. Lukutaito on elinikäinen pääoma. Tyttöjen ja naisten kouluttaminen kohentaa perheiden elämää monin tavoin.

Vammaisten lasten tukeminen Kambodzhassa (Suomen Lähetysseura)

Kambodzhan vaikeasti vammaiset lapset ja heidän perheensä elävät usein köyhyyden kierteessä. Tuen avulla järjestetään koulutusta yhteisöjen jäsenille ja johtajille, tuetaan päiväkerho- ja opetustoimintaa ja kotikuntoutusryhmien perustamista.

Kirkkokahvien vapaaehtoinen kahviraha

Lasten pankki (Suomen Lähetysseura)

Jumalanpalveluksen jälkeen Pyhän Kolminaisuuden kirkossa on lähes aina tarjolla kirkkokahvit. Kirkkokahveilla voit antaa vapaaehtoisen lahjan lähetystyölle Suomen Lähetysseuran Lasten Pankkiin.

Tänä vuonna Lasten Pankin tuki käytetään seuraaviin kohteisiin:

Lasten koulunkäynnin tukemiseen, lasten hyvinvoinnin edistämiseen ja lastensuojeluun liittyvään koulutukseen Angolassa, Boliviassa, Botswanassa, Etiopiassa, Kambodzhassa, Kiinassa, Kolumbiassa, Namibiassa, Nepalissa, Palestiinassa, Senegalissa, Tansaniassa, Thaimaassa, Venezuelassa, Venäjällä ja Virossa.

Nuorten kummikohde:

Albiinolapset, Tansania (Suomen Lähetysseura)

Ihmiset, joilla on albinismi, kokevat monenlaista syrjintää ja varsinkin maaseudulla suoranaista vainoa.

Kirkko työskentelee uutterasti albinismiin kohdistuvien haitallisten uskomusten muuttamiseksi. Yksi tärkeä keino on kristillinen lähetystyö. Kirkko pyrkii toimimaan Raamatun opin mukaisena esimerkkinä lähimmäisenrakkaudesta ja opettamaan oikeaa tietoa albinismista.

Tärkeää on myös se, että lapset voisivat käydä koulua. Tavoitteena on löytää albiinolapsille ja nuorille turvallinen koulu- ja opiskelumahdollisuus. Lähetysseura tukee albiinolasten koulunkäyntiä kummituen avulla.

Lähetystyön ryhmätoiminta

Nuttukerho

Maanantaisin klo 13 Hovila-kodin kerhohuoneessa (Kirkkotie 15, käynti pääovesta).

Kerhossa kudotaan vauvansukkia oman seurakunnan kastetuille lapsille ja tehdään erilaisia käsitöitä myyntiin seurakunnan myyjäisiin. Voit ottaa omat puikot mukaan.

Toivoa naisille -ryhmä

Joka toinen tiistai (parilliset viikot) Hovila-kodin kerhohuoneessa (Kirkkotie 15, käynti pääovesta).

Toivoa naisille -ryhmä on rukouspiiri, jossa rukoillaan maailman naisten puolesta kerran kuussa ilmestyvän rukouskalenterin mukaan.

Kahvila Ilonpisara

Ilonpisara on seurakunnan kohtaamispaikka, jonne voi tulla juomaan kahvit edulliseen hintaan ja samalla tukea diakonia- ja lähetystyötä. Vapaaehtoiset pyörittävät kahvilatoimintaa ja järjestävät toisinaan ohjelmaa.

Ilonpisara toimii Hovila-kodin kerhohuoneessa (Kirkkotie 15, käynti pääovesta)  ja on avoinna tiistaisin klo 13-15.

Kahvila Ilonpisara Hovila-kodin kerhohuone tiistaisin klo 13-15