Kirkkoherranvaalin ehdokasesittely/Rantalakeuden kysymyksiä ehdokkaille:

2. Miksi haluat Kempeleen kirkkoherraksi?

3. Millainen esihenkilö olet?

8. Miten edistäisit seurakunnan ykseyttä ja kirkkoherran roolia kaikkien seurakuntalaisten pääpaimenena?

12. Mitä sanoisit kempeleläiselle, joka ei ole ajatellut äänestää tulevassa kirkkoherranvaalissa?

LUE KOKO RANTALAKEUDEN HAASTATTELU TÄSTÄ. (Tilaajasisältö)

Jyrki Jormakka, 51-vuotias

Teologian maisteri, jolla takanaan papiston perustehtäviä yhdeksän vuotta, kirkkoherrana 15 vuotta. Toiminut Kauhavan kirkkoherrana vuodesta 2012. Herännäistausta, mutta sanoo etsivänsä perinteisempiä vaikutteita kirkon sisältä muualtakin. Harrastaa urheilusta haaveilua, pieniä retkiä ja lukemista.

2. ” Työvuosia on takana aika paljon yhdellä paikkakunnalla. Myös työuran oletettavaan päättymiseen on aikaa. Tuntuu, että opittavaa ja annettavaa vielä olisi. Kempele on toiminnallisesti vahva ja ikärakenteeltaan terve kasvukunta. Mahdollisuuksia riittää. Siksi olen vuosien seurannan jälkeen nyt päättänyt hakea ensi kerran muualle.

3. ”Pyrin olemaan kuunteleva ja määrätietoinen. Tärkeintä on luottaa alaisten osaamiseen ja luoda innostava ja turvallinen työyhteisö.”

8. ” Tärkeää on luoda tilaa ja mahdollisuuksia herätysliikkeille toimia osana seurakuntaa. Säännölliset tapaamiset yhteistyön merkeissä edustavat sujuvuutta. Keskinäinen kunnioitus ja erilaisuuteen suhtautuminen avoimesti tukevat hyvää vuorovaikutusta.”

12. ” Kannattaa tutustua hakijoihin ja seurakuntaan. Myös kirkkoherranvaalissa voi vaikuttaa seurakunnan tulevaisuuden suuntaan.”