Kempeleen seurakunnan saavutettavuusseloste

URL-osoite: https://www.kempeleenseurakunta.fi

Kempeleen seurakunta pyrkii takaamaan digitaalisen saavutettavuuden toimintarajotteisille henkilöille. Parannamme käyttäjäkokemusta jatkuvasti ja sovellamme asianmukaisia saavutettavuusstandardeja.

Tämä saavutettavuusseloste koskee Kempeleen seurakunnan nettisivuja ja on laadittu 31.10.2019.

Toimet saavutettavuuden tukemiseksi

Kempeleen seurakunta varmistaa saavutettavuuden seuraavilla toimenpiteillä:

Saavutettavuus kuuluu toiminta-ajatukseemme.
Saavutettavuus kuuluu sisäisiin käytäntöihimme.

Digipalvelun saavutettavuuden tila

Sivuston nykyinen saavutettavuusstandardi:

Sivusto täyttää tekniseltä toteutukseltaan Saavutettavuus huomioitu leiman- vaatimukset. Sivusto pyrkii saavuttamaan WCAG 2.1, AA-tason.

Nykyinen sisällön ohjeidenmukaisuustilanne

Osittain ohjeidenmukainen: osa sisällöstä ei noudata saavutettavuusstandardia täydellisesti.

Digipalvelun ei-saavutettava sisältö

Käyttäjät saattavat edelleen kohdata sivustolla joitakin ongelmia. Seuraavassa on kuvaus tunnetuista saavutettavuusongelmista. Jos huomaat sivustolla ongelman, joka ei ole luettelossa, ota meihin yhteyttä.

Saarna-arkiston 23.9.2020 jälkeen äänitetyistä saarnoista puuttuu tekstitetty versio. Pyrimme saamaan ne kirjalliseen muotoon mahdollisimman pian.

Asiakirjat (Pdf, Word, Powerpoint, Excel):

Sivuillamme olevat asiakirjat eivät ole tällä hetkellä saavutettavia. Korjaamme tiedostot saavutettaviksi mahdollisimman pian.

Luettavuus

Sivusto pyrkii täyttämään selkeän kielen tunnusmerkit. Tämä ei kaikkialla sivuillamme välttämättä vielä toteudu.

Yhteensopivuus selainten kanssa

Sivusto on suunniteltu yhteensopivaksi seuraavien selainten kanssa:

Internet Explorer (Windows), versio 11
Chrome (Windows, Mac), uusin versio
Firefox (Windows, Mac), uusin versio
Safari (Mac), uusin versio

Tekniikat

Tämän sivuston saavutettavuus riippuu seuraavien tekniikoiden toimivuudesta:

HTML
WAI-ARIA
CSS

Arviointimenetelmät

Kempeleen seurakunta arvioi tämän sivuston saavutettavuuden seuraavilla menetelmillä:

Itsearviointi: yritys tai organisaatio ovat arvioineet sivuston sisäisesti.

Huomasitko saavutettavuuspuutteen digipalvelussamme?
Kerro se meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi

Otamme mielellämme vastaan palautetta tämän sivuston saavutettavuudesta. Voit ottaa meihin yhteyttä seuraavilla tavoilla:

Puhelin: + 358 08 5614 500
Sähköposti: kempeleen.seurakunta@evl.fi
Postiosoite: Kissaojantie 12, 90450 Kempele

Tavoiteaikamme palautteeseen vastaamisessa on 2 viikkoa.

Valvontaviranomainen (viralliset reklamaatiot)

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille, sivuston ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää.  Jos et ole tyytyväinen vastaukseemme, tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit antaa palautteen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten valituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot:

Saavutettavuuden valvonnan yksikkö