Lintu laulaa oksalla

Musiikki

"Olen laulaja elämän saaton. Sen tehtävän Herralta sain.
Olen juhlain ja juhlien aaton ja arjen ja sunnuntain ..."
- Hilja Aaltonen -

Seurakunnan kuoroista

Kuorot toimivat aktiivisesti syyskuun alusta toukokuulle. Kaikki kuororyhmät ottavat uusia laulajia mukaan pitkin vuotta, lisätietoja kanttoreilta!

Kempeleen seurakunnassa toimii neljä erilaista kuoroa/lauluryhmää: Kirkkokuoro, Askeleet, Ylistyslauluryhmä Versot ja lauluryhmä Kanervat.

Jos olet kiinnostunut laulamisesta ja haluaisit mukaan johonkin kuoroon tai lauluryhmään, ole yhteydessä kanttoreihin - he kertovat mielellään lisää!

"Laulu ilon tuottaa, laulu yhdistää. Tulkaa kaikki mukaan, kukaan pois ei jää!"

Kirkkokuoro

Kirkkokuoro on tarkoitettu kaikille sekakuorolaulamisesta pitäville aikuisille. Harjoitukset ovat syksyllä 2023 pääsääntöisesti torstaisin, mutta harjoitukset vaihtelevat hiukan esiintymisten mukaan. Tarkat ajat ja paikat löytyvät tapahtumakalenterista.

Uudet laulajat ovat tervetulleita kaikkiin stemmoihin! Tällä hetkellä kuorossa on 18 laulajaa. Ikäjakauma on suuri, minkä koemme kuorossa suurena rikkautena. Kuorossa lauletaan monen tyylisiä hengellisiä sekakuorolauluja messuja, erilaisia juhlia ja vierailuja varten. Teemme mukavia kuororetkiä säännöllisesti eri puolille Suomea ja pidämme kuoroleirejä seurakunnan leirikeskuksessa Luurinmutkassa.

Kuoro kuuluu Suomen Kirkkomusiikkiliittoon ja sen alaostoon Pohjois-Pohjanmaan kirkkomusiikkipiiriin. Joka neljäs vuosi kuoro osallistuu valtakunnallisille Kirkon Musiikkijuhlille.

Tervetuloa virkistymään laulamisesta hyvässä ja iloisessa porukassa, hyvän sanoman äärellä! Lisätietoja ja voimassaoleva harjoitussuunnitelma Tarulta.

Ylistyslauluryhmä Versot

Versojen toiminta kiertyy vahvasti seurakunnassamme säännöllisesti pidettävien Sanan ja rukouksen iltojen ympärille, joissa Versoilla on iso rooli esilauluryhmänä ja myös kuorona.

Laulamme pääasiassa yksiäänisiä hengellisiä lauluja. Tyylien kirjo on runsas, mutta yhteistä lauluille on reipas ja ylistävä "meininki".

Toiminnassamme myös rukouselämällä on suuri merkitys. Monet versolaiset toimivatkin vapaaehtoisina mm. messujen rukouspalvelussa.

Tällä hetkellä kaikki versolaiset ovat naisia, mutta kuka tahansa ylistyslauluista innostunut on lämpimästi tervetullut mukaan iloiseen joukkoomme.

Harjoitukset ovat kirkossa kerran kuussa maanantaisin sekä sunnuntaisin Sanan ja rukouksen iltojen yhteydessä. Lisätietoja Marjolta.

Lauluryhmä Kanervat

Lauluryhmä Kanervat on tarkoitettu eläkeläisille, jotka tulevat harjoituksiin mielellään päivällä. Harjoitukset ovatkin aina torstaisin klo 11 eläkeläisten päiväpiirin yhteydessä Kokkokankaalla. Kynnys on matala ja kuka tahansa voi liittyä ryhmään mukaan. Yhdessä laulaminen antaa iloa ja voimia arkeen!

Laulamme yksi- tai kaksiäänisesti pianon ja kitaran säestyksellä kansanlauluja, koululauluja ja hengellisiä lauluja. Käymme laulamassa myös Kempeleen laitoksissa, kuten Hovila ja terveyskeskus.

Kanervat-lauluryhmää johtaa Anni Näyhä p. 050 567 3297. Häneltä voi kysyä lisätietoja toiminnasta.

Askeleet -kuoro

on eri-ikäisten laulajien sekakuoro.
Kuoro laulaa 4-äänistä, monipuolista ohjelmistoa a cappella, piano-/urkusäestyksellä ja toisinaan soitinyhtyeen kanssa. Olemme mm. tehneet useita erityismessuja bändin kanssa.
Askeleet-kuoro avustaa jumalanpalveluksissa, konsertoi sekä laulaa monissa erilaisissa seurakunnan tilaisuuksissa, esim. juhlissa, kauneimmat joululaulut-tilaisuuksissa ja iltamusiikeissa.
Askeleet-kuoro harjoittelee Pyhän Kolminaisuuden kirkossa kausisuunnitelman mukaan noin joka toinen perjantai klo 18 ja esiintymisiä on yleensä 3-4 kauden aikana.
Kuoro ottaa uusia laulajia, lisätietoja voi kysyä Marjolta!
Askeleet-kuoroa johtaa kanttori Marjo Irjala.

Muu musiikkitoiminta

Jumalanpalveluksissa avustavat myös oman seurakunnan nuoret, vierailevat kuorot, soittajat ja laulajat. Jos olet kiinnostunut musiikkiavustajan tehtävistä, voit olla yhteydessä kanttoreihin. Otamme ilolla vastaan kaikki soittajat ja laulajat!

Kirkoissamme järjestetään vuosittain lukuisia sävelhartauksia sekä kuoro-, yksinlaulu- ja urkukonsertteja.

Askeleet-kuoron ryhmäkuva